onsdag 2 juni 2010

Fitta-ost



I söndags stod jag för middagen på mors dag. Det blev lax i ugn och på den bredde jag pesto och toppade med fetaost. Till det blandad sallad, potatis samt sås på creme fraiche, smulad fetaost med lite kryddor och sånt.

Jag vet inte om mormor smakat fetaost tidigare men när jag stod och skar den i bitar tog hon en bit och stoppade i munnen. Den minen! Hon frynte och spottade. Hon gillade INTE denna ost.
Hennes kommentar till osten hon inte riktigt har koll på vad den heter och hur den stavas:
-Ja jag förstår varför den kallas fitta-ost.

Jag dog.

3 kommentarer:

  1. hahaha mer behöver man inte kommentera detta....

    SvaraRadera
  2. Hahaha, hur söt kan man va??!!

    SvaraRadera
  3. Nu vet du ju vad jag tänker... Det passar sig dock inte att ställa den frågan om din mormor. Hmm, hur kan jag formulera detta? Talar din mormor ur egen erfarenhet? ;) haha

    SvaraRadera