tisdag 10 augusti 2010

Big ben standup comedy

I söndags var jag och två vänner på stand up comedy på Big ben här på söder. Jag tyckte det kunde vara en kul avslutning på veckan som Lena varit hos mig och hälsat på. Det var väl, sådär. Det var kul att gå ut en sväng men stället var ungefär 300 grader varmt så vi stod som packade sillar i en källare med svetten rinnandes längmed ryggraden. Ni som äger stället..det finns en ny uppfinning som kallas luftkonditionering. Kan vara något att tänka på kanske.

Big ben har gratis inträde. Bra tänkte jag som är fattig som en lus.Det är säkert bra underhållare där ändå. Men tyvärr är det väl lite så att man får vad man ger. Nog för att det var en hel miljon människor som skulle uppträda och vara roliga (de tog aldrig slut), så jo vi fick oss en hel del skratt. För av miljonen(ca 10) var det nog tre som var ganska roliga.
Det var ca 50/50 av män och kvinnor som uppträdde men tyvärr-ståupp kvinnor är i mitt tycke nästan aldrig roliga. I stort sett ALLA pratar om dagishämtning, mens och åldersnoja. Gäsp!

En av tjejerna var en argsint liten palestinasjal som försökte sig på att göra politisk humor. Detta med en tillgjord pilsnerfilms-röst. Anderssonskans Kalle goes arg feminist ungefär. Hon var inte som de andra men hon var inte rolig för det. När en kvinna med asperbergers, adhd och vad det mer var kom upp på scen och berättade om knulleriet med sin man, ja då gick vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar