måndag 26 juli 2010

Jag saknar dig.

Mikael, jag saknar dig så. Jag vill att allt ska vara en hemsk dröm och allt ska bli som vanligt igen. Jag vet att du inte läser min blogg så jag vet inte varför jag skriver till dig? Eller kanske de har datorer i himlen? Jag hoppas det. Jag hoppas du vet hur vi saknar dig härnere på jorden. Jag hoppas det är kul att vara ängel, för det är jag söker på att du är. Vita vingar och en vit nattsärk.

Hej hej Conny Ray. Nu är det ingen som förstår det längre. Inte våra andra tecken heller.

Jag tänker på dig och drömmer om dig varje natt så du finns fortfarande med och kommer alltid att göra det i mitt hjärta. Men jag vill ju ha dig HÄR, ha min storebror tillbaka. Få tillbaks våra glada minnen från förr. Hur vi lekte stubben. Hur vi ofta sjöng i bilen. Mamma sa att vi försökte överrösta varann vid favoritlåten "Michelangelo". Vi retades och slogs, det vill jag också ha tillbaks.Det enda jag inte vill ha är mitt sista minne av dig. Det är för tungt.

3 kommentarer:

  1. Usch, tårarna trillade när jag läste detta jättefina änglabrev. Jag är också säker på att Mikael är en fin ängel och har en massa fina änglavänner som han nu sitter och delger om Conny Ray och allt annat roligt han haft med sin kära syster. Han kikar ner på dig och ler. En stor bamsekram!!!

    SvaraRadera
  2. Så underbart fin skrivet Lillan!

    Sorgen och saknade blir man aldrig kvitt. Och det är väl ingen kan ta ifrån en alla fina minnen.
    Vi som kände Micke har många goa och roliga minnen att plocka fram. Och när vi gör det, så sitter vi där med ett lite fånigt leende och ser "spillevinken" Micke framför oss.
    Han gav så mycket av sig själv och jag förstår att du saknar din bror!
    Skickar ett helt gäng styrkekramar!!
    // Chrissie

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket söta Linda och söta Chrissie!! Era ord värmer.Stor kram

    SvaraRadera